Александр Конев (alexander_konev) wrote,
Александр Конев
alexander_konev

Двойственный тварно-нетварный характер блаженного видения согласно Фоме Аквинскому

Фома подчёркивает, что блаженство, представляющее собой интеллектуальный акт, для твари — не то же самое, что блаженство для Бога. В достигшем блаженства творении этот акт носит тварный характер (поскольку сам деятель, которому приписывается акт сотворённого интеллекта, тварен), а в Боге — нетварный (ST Iª q. 26 a. 3 resp.):

… beatitudo intellectualis naturae consistit in actu intellectus. In quo duo possunt considerari, scilicet obiectum actus, quod est intelligibile; et ipse actus, qui est intelligere. Si igitur beatitudo consideretur ex parte ipsius obiecti, sic solus Deus est beatitudo, quia ex hoc solo est aliquis beatus, quod Deum intelligit; secundum illud Augustini, in V libro Confess., beatus est qui te novit, etiam si alia ignoret. Sed ex parte actus intelligentis, beatitudo est quid creatum in creaturis beatis, in Deo autem est etiam secundum hoc, aliquid increatum


Двойственность возникает по причине причастности творения Богу, даровании Богом себя тварному уму. 
Tags: Фома Аквинский, теозис, теология
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 11 comments